Funkyfish » Zakelijk
Artikelen 1 - 10 van 14 in de rubriek Zakelijk

Zakelijk

De Boston Portfolio (BCG) Matrix

De Boston Portfolio (BCG) Matrix

De Boston Portfolio Matrix wordt veel gebruikt in de marketing. Hij is dan ook simpel te gebruiken, tevens geeft het een goed inzicht in je concurrentiepositie. Marketing, 21-03-2007
De Marketingmix - 4 P's

De Marketingmix - 4 P's

De marketingmix, ook wel in de volksmond De 4 P's genoemd, bestaat uit 4 elementen die nauw met elkaar verbonden zijn. Marketing, 06-01-2007
De marketingomgeving | Interne & Externe omgevingsfactoren

De marketingomgeving | Interne & Externe omgevingsfactoren

De marketingomgeving is van groot belang voor een bedrijf, niet alleen de gebeurtenissen die in het bedrijf een rol spelen zijn belangrijk, ook is het belangrijk om de trends in de gaten te houden, om… Marketing, 28-03-2007
De motivatietheorie van Abraham Maslow

De motivatietheorie van Abraham Maslow

Als bekendste vertegenwoordiger van het humanistisch psychologisch instituut heeft Abraham Maslow veel onderzoek gedaan naar humanistische psychologie, de manier waarop mensen zich gedragen en bepaald… Marketing, 07-05-2007
Elementen van een Marketingplan

Elementen van een Marketingplan

Het schrijven van een goed marketingplan is niet eenvoudig. Het moet kort en bondig zijn en alle essentiële onderdelen moeten aanwezig zijn. De essentiële componenten van een marketingplan zijn onder… Marketing, 04-01-2007
Het Abell model

Het Abell model

Door toepassing van het Abell model kun je snel zien met welke technologieën en producten een onderneming op de markt actief is, en op welke doelgroep ze inspelen. Er wordt dus duidelijk gemaakt wat h… Marketing, 03-04-2007
Het maken van een situatieanalyse

Het maken van een situatieanalyse

Voor organisaties is het belangrijk om regelmatig een situatieanalyse te maken. Op deze manier houden zij zichzelf op de hoogte van ontwikkelingen in de sector, de concurrentie en de afnemer. Belangri… Marketing, 22-10-2007
Het vijfkrachtenmodel van Porter

Het vijfkrachtenmodel van Porter

Het vijfkrachtenmodel van Porter is een veelgebruikt marketinginstrument. Door uitwerking van het model krijgt een organisatie inzicht in de aantrekkelijkheid van de bedrijfstak. Marketing, 29-09-2007
Internationale marketing

Internationale marketing

Bedrijven die zich slechts op Nederland richten, lopen wellicht veel winst mis. Ten slotte is de hele wereld een markt. Uiteraard kleven er ook veel nadelen aan internationale marketing, en is er een… Marketing, 25-03-2007
Productlevenscyclus en de adoptiecurve

Productlevenscyclus en de adoptiecurve

De productlevenscyclus (PLC) en de adoptiecurve hebben te maken met de marketing van producten. De productlevenscyclus bestaat uit vijf fasen, die elk vragen om een andere marketingstrategie. De adopt… Marketing, 08-01-2007